Podaja libera znotraj trimetrskega prostora

Libero odbije žogo s pestjo ene roke nad glavo znotraj trimetrskega prostora, soigralec pa nato izvede napadalni udarec. V trenutku dotika z žogo ob napadalnem udarcu je bila žoga nad zgornjim robom mreže. Ali je to dovoljeno? V slovenskem sprevodu pravil odbojkarske igre je zapisano, da se napadalni udarec ne sme izvesti nad zgornjim robom […]

Preberi več »

Pet igralcev v igrišču

Po tehničnem odmoru da prvi sodnik znak za začetni udarec domači ekipi, ki začetni udarec tudi izvede. V tem trenutku je 1. sodnik zapiskal napako postavitve domače ekipe, saj je bilo v polju samo pet igralcev. Ali je sodnik ukrepal pravilno? 1. sodnik ni ukrepal pravilno, saj mora dati znak za začetni servis šele, ko […]

Preberi več »

Libero podaja z zgornjim odbojkem znotraj 3 metrskega prostora

Libero je podal z zgornjim odbojem znotraj 3 metrskega prostora, napadalec sprednje vrste pa je napadalni udarec izvedel tako, da se je odrinil za 3 metrsko črto. Ali je to napaka? V primeru, da prosti igralec (libero) poda z zgornjim odbojem znotraj 3 metrskega prostora je bistvena višina (položaj) žoge v trenutku napadalnega udarca. Če […]

Preberi več »

Poročilo o podeljenih sankcijah

Ali je potrebno o izrečenih sankcijah le-te obrazložiti tudi v protokolu tekme (plavi obrazec)? Sankcije se vpisujejo v zapisnik ob izreku sankcije . V protokol tekme ni potrebno vpisovati dodatne obrazložitve, zakaj je bila sankcija izrečena. Le v primeru diskvalifikacije mora 1. sodnik protokolu tekme  priložiti dopis z obrazložitvijo sankcije. Prav tako mora 1. sodnik […]

Preberi več »

Napačen igralec na servisu – delo zapisnikarja

Ena izmed nalog zapisnikarja med tekmo je spremljanje pravilnega zaporedja igralcev, ki izvajajo začetni udarec (servis). V primeru, da pride napačen igralec na servis mora zapisnikar ukrepati na sledeči način: 1. zapisnikar ugotovi, da gre napačen igralec na servis 2. zapisnikar počaka, da igralec izvede začetni udarec (ne prekinja igre pred izvedbo udarca) 3. po […]

Preberi več »

Blok ali prvi dotik

Napadalec izvede napadalni udarec in žoga zadane nasprotnikovega blokerja v ramo, ki je v trenutku dotika pod nivojem mreže. Ali je to blok ali prvi dotik ekipe? V kolikor ima bloker katerikoli del telesa nad nivojem mreže se šteje dotik žoge s telesom kot blok. Torej, če ima bloker roke nad zgornjim robom mreže in […]

Preberi več »

Mreža podajalca

Se podajalec v trenutku dotika z žogo lahko dotakne mreže, ali ne? Igralec naredi napako dotika mreže, če je aktiven v akciji in se dotakne zgornjega roba mreže ali antene, ali pa z dotikom ovira igro nasprotnika. Torej če se podajalec v trenutku podaje dotika zgornjega roba mreže je to napaka. Prav tako je napaka dotika mreže, če […]

Preberi več »